TURIZAM POD POVEĆALOM
KRATKI IMPRESUM HRVATSKOG TURIZMA - izvori: HTZ i vlastita istraživanja tržišta;

Motivi putovanja stranih turista na odmor u HR

- glavni motiv putovanja u nasu zemlju je lijepa priroda, prekrasna obala s otocima, te jedno od najčistijih mora na svijetu ( A što je s kulturom, sportom, događanjima kao motivom putovanja?)
- izuzetno dobri vremenski uvjeti sa suhom klimom koji vladaju u ljetnim mjesecima, s puno suncanih dana vazni u donosenju odluka odmaranja u Hrvatskoj ( globalne klimatske promjene zadnjih godina najviše utječu na pomicanje sezona i netipične klimatske uvjete, tako da će se ovo mijenjati )
- činjenica da se u Hrvatsku putuje bez viza
- turisticka tradicija naše zemlje koja ulijeva sigurnost i opuštenost kod odmaranja, kao poprilično važan momenat kod odlučivanja za putovanje ( ovo se nažalost u zadnje vrijeme mijenja; turisti sve češće stradavaju zbog loše informiranosti, sve je više popratnih negativnih pojava vezanih uz turizam / kriminal/)

Prednosti hrvatske turisticke ponude

- lijepa priroda
- vrlo povoljna klima
- udobna atmosfera i ljubazni domaćini
- korektna smještajna i druga ponuda
- kvalitetna i ukusna kuhinja

Slabosti hrvatske turističke ponude u odnosu na ponudu konkurentnih zemalja

Visoke cijene    35%
Nedostatak plaža i turističkih zona                       15%
Malo zabavni-animacijskih sadržaja            16%
Nedovoljno usmjerena i segmentirana ponuda         18%
Loša kvaliteta i nedovoljna ujednačenost servisa        7%
Zagađenost, gužve, neadekvatna infrastruktura       9%

- Visoke cijene, posebno osnovnih proizvoda i pansionske potrošnje u odnosu na ponudu konkurentskih zemalja.
Hrvatska je svojim ponudom i visinom cijena postala skupa destinacija, definitivno dobila atribut turističke zemlje gdje sve iziskuje vrlo mnogo novaca. Razlika prema drugim destinacijama je takva, da su npr. neke od njih imale dva puta niže cijene istovrsnog smještajnog osnovnog paket aranžmana... Vanpansionska potrošnja je izuzetno skupa, i nisu rijetke primjedbe da su isti proizvodi u hrvatskim prodavaonicama dva puta skuplji od onih u njihovim supermarketima.

- Nedostatak plaža, turističkih zona i sadržaja
Gosti se žele odmarati u profesionalno i stručno pripremljenim turistickim zonama. Kod nas je miks običnog svakodnevnog života i turističke ponude dostupne gostima, postao glavno obilježe hrvatske turisticke ponude, što svakako ima svoje prednosti, ali gosti traže adekvatne turističke  zabavne animacijske sadržaje; a elementarnima postaju npr. babysitting ( starateljice za djecu na kratko vrijeme), igraonice za djecu, SAT TV, klima i internet, bogat izbor kulturno- zabavnih događanja primjerenih gostima.

- Nedovoljna kvaliteta servisa u određenim slučajevima, odnosto neodgovarajući servis u odnosu prema kategoriji smještaja ili usluge koja se koristi, sve više se ističu od strane gostiju; posebno neujednačenost usluga u istoj kategoriji. Posebno se ističe jednoličnost u ponudi u restoranima, te neujednačenost kvalitete i reklamiranog nivoa ( restoran s ponudom hrane kao u gostionici, te neadekvatna usluga npr.).

- Kratka sezona - izrazita sezonalnost, gdje van glavne sezone ( 7,8 mj) nema gotovo nikakvih adekvatnih sadržaja za turiste!

Drugim riječima, očekivanja gostiju rastu, a s obzirom na konkurenciju na tržištu o ovom treba jako voditi računa, jer je zbog prekomjerne smještajne ponude i tržišta osjetljivog na cijene, uz povećanje fiksnih troškova profitabilnost svuda postala upitna. Osim toga, veliki turistički kompleksi na egzotičnim destinacijama po izuzetno niskim cijenama za goste a nedostižnom stupnju za lokalno stanovništvo, obično ne prinose lokalnim zajednicama već od njih oduzimaju. Mijenjaju do neprepoznatljivosti i neprimjerenosti njihove prirodne resurse, ali i mjenjaju kulture i način života bez adekvatne materijalne,a posebno duhovne kompenzacije i često dovode do ekstremnih kontrasta; npr. hotel ili resorti s 4 -5 zvjezdica u sredini gdje prosječni stanovnik jedva da ima za pristojne cipele a kamo solidan krov nad glavom.

U Odgovornom Turizmu za kakav se mi zalažemo, i domaćini i gosti trebaju voditi računa o direktnim i indirektnim utjecajima koje njihova aktivnost ima na okoliš, na kulturu određene sredine, na ekonomska pitanja...

Radimo i na istraživanju ove teme i došli smo do zanimljivih spoznaja.

SVJETSKI PODACI vezano uz TURIZAM

NATRAG na KUTAK ZA IZNAJMLJIVAČE

HR - home Vodič Smještaj Nautika Turist. linkovi Fotoalbum O nama


Š 1992. - 2013.Kristofor D.o.o. Sva prava pridržana. ---- Upiti: info@kristofor.hr ,  Sugestije i komentari: Webmaster